Ronny Orth: `We willen duidelijk maken dat de nieuwe stichting geen doorstart is van de oude. Alle te benoemen bestuursleden zijn nieuw en de opzet wordt beslist professioneler. Het doel van de werkgroep is ijshockey als topsport voor Nijmegen te behouden. Daarin lijken we te slagen, de meeste hordes zijn genomen. Er moeten alleen nog enkele formaliteiten worden afgehandeld, zoals het opstellen van de notariële acte en definitieve inschrijving bij de Kamer van Koophandel en dan kunnen de Wolves officieel van start. We hebben deze week een gesprek met IJshockey Nederland met als doel dat de Wolves in september in de competitie van BeNe-Leage kunnen beginnen.
Belangrijk in het hele verhaal is ijsbaan Triavium. We hebben constructief overleg gehad met de gemeente over de huur en het gebruik van de faciliteiten. Er is daarbij sprake van een pure win-win situatie. Wij kunnen beschikken over een goede accommodatie en het Triavium is verzekerd van een gegarandeerde stroom aan toeschouwers. Vergeet ook de uitstraling niet. Gemiddeld trekt een normale thuiswedstrijd zo`n 900 bezoekers, als het gaat om een kampioenswedstrijd zitten er nu al zo`n 1400 mensen op de tribune. Denk ook aan clinics voor scholen en verenigen die we al georganiseerd hebben en waarmee we door willen gaan.
Natuurlijk snappen we dat onze partners zoals de gemeente, sponsors, andere clubs en IJshockey Nederland na alle perikelen rond de Devils meer zekerheid over de continuïteit willen hebben.
Daarom alleen al willen we een professionele organisatie zijn die past bij een topsportclub. Zo besteden we de hele financiële administratie uit aan een extern accountantskantoor om te voorkomen dat goedbedoelende hobbyisten in de fout gaan. Alle beoogde bestuurders hebben hun eigen specifieke vakkennis die in de nieuwe opzet ook echt nodig is. Een professionele websitebouwer heeft de website `under construction`. Facebook, Instagram en LinkedIn zijn al in de lucht. Er is een marketingplan in de maak om de bezoekersaantallen nog hoger te krijgen en het ijshockey als Nijmeegse topsport nog beter op de kaart te krijgen. Zo gaan we bijvoorbeeld de wedstrijden ook streamen.`
`Naast de organisatie moet je ook een team hebben`, vult Levi Houkes aan. `Gelukkig heeft zo`n 80% van de selectiespelers van Nijmegen Devils toegezegd voor de Wolves uit te willen komen.
Het zou mooi zijn als we Mitch Bruijsten binnen zouden halen. Mitch was topscoorder bij Tilburg Trappers. Ik ken hem goed, we hebben allebei een schildersbedrijf en Nijmegen blijft na al zijn omzwervingen toch trekken. Ik schat de kans op 95%.
We hebben alle sponsors benaderd en zijn in gesprek met nieuwe. We hebben interessante sponsorpakketten.
Er zijn er nu al drie definitief binnen. Select 4 U uit Cuijk, Van Wees Trailer Service uit Wijchen en Tricorp Workwear. De laatste is een grote naam in het ijshockeywereldje. Tricorp is hoofdsponsor geweest van de nationale mannenploeg en het wereldkampioenschap in 2018, één van de hoofdsponsors van de Tilburg Trappers en van het Duitse Bochum. Tricorp zorgt voor de complete outfit van de Wolves met echt alles wat daarbij hoort.`
Orth: `Zo`n team met klinkende namen spreekt de jeugd aan. De jonkies hebben idolen als voorbeeld nodig en een team en club waar ze graag bij willen horen. Dat is de beste garantie voor continuïteit. Nijmegen Wolves wil dat bieden. Daar doe je het uiteindelijk voor.`
Meer informatie, bijvoorbeeld over sponsoring is te verkrijgen via:
Ronny Orth: 06 20312601 r.orth@chello.nl