Verzamelalbum `De Vierdaagse door de jaren heen`

Karel Hermsen
11 maart 2021
Al vanaf 1909 zijn Nijmegen en de Vierdaagse onlosmakelijk met elkaar verbonden. In 1925 werd Nijmegen de officiële startplek en vanaf dat moment is het de `Nijmeegse Vierdaagse` en groeide zij uit tot `s werelds grootste meerdaagse wandelevenement.

In de derde week van juli overheerst traditioneel in de stad en wijde omgeving `het Vierdaagsegevoel`. Naast de blaren, gladiolen en het felbegeerde kruisje is dit vierdaagsegevoel een ongekende mix van sportiviteit, muziek, feest, verbroedering en verbondenheid.

In die meer dan honderdjarige geschiedenis is er een schat aan verhalen ontstaan en zijn er honderdduizenden foto`s gemaakt.

Nu de Vierdaagse voor de tweede keer op rij niet doorgaat heeft Stichting De 4DAAGSE in samenwerking met diverse Jumbo supermarkten in Nijmegen, Elst, Bemmel, Beuningen en Winssen het vierdaagsegevoel met vele herinneringen en foto`s gebundeld in een fraai verzamelalbum. De tekst is geschreven door Thijs Stevens, die koos voor een thematische aanpak. In 22 topics beschrijft hij alle facetten van het evenement. Iris Immink selecteerde 320 foto`s bij de teksten.

Gisteren kreeg marsleider Henny Sackers het eerste exemplaar uitgereikt door een trotse Simon Rozendaal, filiaalleider van Jumbo Fenikshof. Marsleider Sackers is zeer verheugd dat de Jumbo supermarkten met de uitgave van dit album een waardevolle bijdrage leveren aan het in stand houden en promoten van de Vierdaagse als immaterieel erfgoed: `de Vierdaagse is een A-merk en dat moet je promoten. Dat is gezien de omstandigheden niet gemakkelijk, want wat moet je als marsleider zonder marsen. ` Hij was duidelijk onder de indruk van het enthousiasme waarmee de deelnemende ondernemers dit project gestalte geven. `Jullie zullen veel mensen hier erg blij mee maken. Het is een uniek document, niet in het minst voor de deelnemers en de honderden vrijwilligers.Bij de centrale administratie van de Vierdaagse stromen de vragen van deelnemers uit het hele land al binnen.'

De Jumbo-ondernemers zijn al even enthousiast. Er zijn al plannen voor een eventueel tweede deel en een ruilbeurs voor plaatjes.

Klanten van de deelnemende filialen kunnen 12 weken lang sparen voor in totaal 320 plaatjes. Bij aankoop van iedere 10 Euro ontvangt de klant een setje met stickers. Het verzamelalbum is bij de deelnemende winkels gratis verkrijgbaar.

Deelnemende Jumbo supermarkten zijn: Fenikshof, Hatertseweg, Leuvensbroek, Malvert en Jacobslaan in Nijmegen, Scheperkamp in Bemmel, Jumbo Loeffen in Winssen, Jumbo Kalkman in Beuningen en Jumbo Macleane Europaplein en Westeraam in Elst.


Dit bericht delen:

Advertenties