Start Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek
Van onze redactie
12 augustus 2021
Vanaf 18 augustus kunnen mensen voor alle vragen over overheidszaken, zoals huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen of uitkering en meer terecht bij het gratis Informatiepunt Digitale Overheid in zeven vestigingen van de Bibliotheek Gelderland Zuid. Ook in Bibliotheek De Mariënburg en Bibliotheek Zwanenveld zitten bibliotheekmedewerkers wekelijks klaar om advies te geven.
Steeds vaker moeten zaken geregeld worden via websites van de overheid, zoals het verlengen van een rijbewijs, een uitkering aanvragen, belastingaangifte doen of verkeersboetes betalen. Mensen die hier vragen over hebben, kunnen vanaf half augustus elke week terecht bij het gratis Informatiepunt Digitale Overheid in Bibliotheek De Mariënburg en Bibliotheek Zwanenveld. Hier zitten bibliotheekmedewerkers die informatie en uitleg kunnen geven. Ook kunnen ze doorverwijzen naar de juiste instanties voor het afhandelen van zaken.
Het loket sluit aan op wat de Bibliotheek Gelderland Zuid al doet: het aanbieden van cursussen computergebruik, helpen bij belastingaangifte en bij allerlei digitale problemen. Voor specifieke vragen over de computer, telefoon of tablet kunnen mensen ook terecht bij het Digitaal Café in de bibliotheek of bij de digitale hulplijn via 024-327 49 99 (bereikbaar op maandag t/m donderdag tussen 10.00 en 16.00 uur).
Openingstijden Informatiepunt Digitale Overheid in Nijmegen
Het informatiepunt in Bibliotheek Zwanenveld is vanaf 18 augustus elke woensdag van 10.00 tot 12.00 uur te bezoeken. Het informatiepunt in Bibliotheek De Mariënburg is vanaf 19 augustus elke donderdag van 10.00 tot 12.00 uur te bezoeken. Het is niet nodig lid te zijn van Bibliotheek Gelderland Zuid en een afspraak maken is niet nodig.
Dit bericht delen: