Langzaam maar zeker zijn er steeds meer beurzen te vinden in Nijmegen en omstreken. Als bedrijf kun je hier je slaatje uit slaan door je onderneming hier te promoten. Echter is een belangrijke voorwaarde hiervoor wel dat je goed voorbereid bent. Daarom vind je in dit artikel wat tips om klaar te zijn voor je beurs in Nijmegen.
Een stand laten bouwen
De eerste tip die we je mee willen geven is om een stand te laten bouwen. Het makkelijkste is om dit door een expert als Hekoprojecten.nl te laten doen, want zo weet je zeker dat de stand van een hoge kwaliteit is en je echt indruk maakt op de beurs. Een stand moet groot genoeg zijn voor het personeel dat op de beurs actief is en qua ontwerp overeenkomen met de rest van je bedrijf.
Je marketingspullen klaar hebben staan
Ten tweede dien je je marketingspullen klaar te hebben staan. Denk dan bijvoorbeeld aan bepaalde flyers die je weggeeft of een promo video die je aan mensen kunt laten zien. Door middel van dit soort marketingspullen zul je een sterke indruk achterlaten bij personen die langs je stand gaan. Werk hier dan ook ver van tevoren aan.
Train je team
Je kunt nog zo’n schitterende stand hebben en de mooiste materialen uitdelen, zonder goed getraind personeel kom je niet ver. Zorg ervoor dat je team goed voorbereid is op wat er van hen verwacht wordt. Bespreek hoe ze het beste bezoekers kunnen benaderen, welke vragen ze kunnen verwachten en hoe ze jouw producten of diensten helder kunnen presenteren. Geef handige tips over lichaamstaal en het maken van verbinding met potentiële klanten, zodat ze zelfverzekerd en enthousiast overkomen.
Heb doelen voor de beurs
Een duidelijke strategie met concrete doelen maakt het verschil tussen een succesvolle beurs en slechts een drukke dag. Wat wil je bereiken? Wil je leads verzamelen, jouw merkbekendheid vergroten of misschien direct verkopen realiseren? Door vooraf specifieke doelen te stellen, kun je hier je aanpak op afstemmen. Zorg dat deze doelstellingen meetbaar zijn, zodat je na afloop kunt evalueren of de beurs een succes was.
Maak gebruik van social media
Social media is jouw geheime wapen om meer uit je beursdeelname te halen. Begin ruim van tevoren met aankondigingen op je kanalen om te laten weten dat je aanwezig bent – dit wekt nieuwsgierigheid en nodigt bezoekers uit om langs te komen. Gebruik aantrekkelijke visuals, zoals sneak peeks van je stand of exclusieve previews van producten of diensten die je gaat tonen. Tijdens de beurs kun je live updates delen, zoals foto’s, video’s en zelfs livestreams, om niet alleen de aanwezigen, maar ook jouw online publiek te betrekken.