Teams Zomerbob-campagne aanwezig tijdens Vierdaagsefeesten
Van onze redactie
20 juli 2015
De Zomerbob-campagne is een campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Oost-Nederland (ROV Oost-Nederland) die ook tijdens de Vierdaagsefeesten met vier campagneteams aanwezig is. Met het thema 'We Love Bob' ligt de focus van de campagne op het belonen van echte Bob's: automobilisten die geen alcohol drinken en hun bijrijders veilig naar huis brengen. Door het uitvoeren van verschillende opdrachten krijgen bijrijders de kans om te laten zien dat ze het zeer waarderen dat hun Bob die verantwoordelijkheid pakt en hem of haar eens in het zonnetje zetten.
De
Vierdaagse feesten is een geweldig platform om de campagne zichtbaar te maken aan een grote groep mensen. Daarnaast zijn de Vierdaagsefeesten een meerdaags festival, dat ons de mogelijkheid biedt het thema breed uit te rollen en aan te passen aan de betreffende doelgroep, de Bob’s en hun bijrijders', aldus campagneleider Etienne Kreutzer. De vier teams zijn te vinden bij het reuzenrad aan de Waalkade en op drie verschillende locaties in het centrum, waaronder de Grote Markt. Bij de vier posten kunnen opdrachten worden uitgevoerd, zoals het maken van een Bob-quiz , het opnemen van een selfie boodschap voor de Bob en het afnemen van een blaastest waarna de echte Bob’s een alcoholvrije cocktail krijgen. Voeren de Bob en zijn bijrijders een van deze testen goed uit, dan ontvangt de hele groep Bob-festivalbandjes en een stempel. Wanneer zij bij alle vier de posten een stempel verzamelen, maken ze ook nog een kans op vier gratis kaarten voor Lowlands.
100% fris
De centrale boodschap van de campagne is: 'Spreek voor je naar een festival gaat af wie de Bob is en daarmee geen alcohol drinkt'. Een echte Bob blijft namelijk 100% fris en drinkt helemaal géén alcohol. Een belangrijke reden om te Bob’en, is het veilig thuisbrengen van je bijrijders en jezelf. Automobilisten die geen alcohol drinken doen dit veelal omdat ze de verantwoordelijkheid hebben en nemen om hun bijrijders veilig thuis te brengen. Uit onderzoek blijkt dat automobilisten met bijrijders vaker nuchter blijven dan automobilisten die alleen naar huis rijden. Het is de band met bijrijders, of het nu familie, vrienden of geliefden zijn, die maakt dat men de verantwoordlijkheid voor een veilige thuiskomst neemt.
Neem voor meer informatie over de campagne op de
website of
Facebookpagina van ROV Oost-Nederland.
Dit bericht delen: