Nijmegen krijgt haar eigen label: Made in Nijmegen

Van onze redactie
23 oktober 2015
Made in Nijmegen is een nieuw platform voor eigentijdse producten van Nijmeegse makelij. Medio november worden het label en de bijbehorende website gelanceerd.
Met een kleine steek naar het ‘Made in Taiwan’, wil Made in Nijmegen laten zien wat er dichtbij huis gemaakt wordt. In de eigen regio en niet door middel van massa-productie. Een kwaliteitslabel met eigentijdse en onalledaagse producten, voor en door lokale makers. Mede dankzij een ondersteuning uit het Ondernemersfonds Nijmegen, zijn de voorbereidingen inmiddels ver gevorderd en stevent Made in Nijmegen af op de lancering in november.

Podium voor kwaliteit en talent

Made in Nijmegen beoogt de individuele maker uit de regio te etaleren en te ondersteunen in het benutten van zijn (verkoop)kansen. Het platform toont talent, geeft producten een gezicht en maakt tegelijkertijd de lokale maker - via onder andere een online verkoopkanaal - meer toegankelijk voor publiek. “Producten met een verhaal, rechtstreeks van de maker”, zoals de ondertitel van het platform luidt.

Makers uit de regio

Made in Nijmegen maakt de vijf ambassadeurs in haar intro-film bekend, te weten: Anna Treurniet, Hugo van der Kallen, Joost Seegers, Hella Duijs en Esther Aarts. Made in Nijmegen biedt podium aan zowel gevestigde namen als opkomende makers. Met als doel een label te creëren dat blijft groeien en verrassen en hét label van Nijmegen is en blijft. Makers uit de regio met een goed product, worden opgeroepen zich te melden.

Dit bericht delen:

Advertenties