Gisteren werd bij Cinemec in de Waalsprong onder grote belangstelling de website van Summer Capital gepresenteerd en online gezet.
Vijf wethouders van de regio Nijmegen sloegen de eerste paal in het strandzand als startschot van de campagne om Nijmegen te promoten als de zomerhoofdstad van Nederland. Inmiddels wordt
Summer Capital ondersteund door meer dan 60 partners in stad en regio.
Nijmegen Summer Capital of Holland
Sinds enige tijd is Stichting Zomerhoofdstad bezig met de promotie van Nijmegen als de Summer Capital of Holland. Dit om toeristen en recreanten aan te trekken. Nijmegen kan zich volgens de stichting met recht zomerhoofdstad noemen omdat de stad in de zomer stijf staat van de activiteiten en events, met de Vierdaagsefeesten als hoogtepunt, gecombineerd met prachtige natuur en stadsstranden in de nabijheid van het centrum. Met de Spiegelwaal heeft Nijmegen tegenwoordig zelfs zwemwater hartje stad.
Social media
De website en social media Nijmegen Summer Capital zijn gericht op de doelgroep van 16 tot en met 35 jaar en op toeristen. Op website en facebookpagina is sinds gisteren elke dag een tip te vinden over leuke horecazaken, festivals, events, activiteiten en dingen die je gezien moet hebben in stad en regio. Bekende Nijmegenaren vertellen op de website waarom zij Nijmegen zo geweldig vinden en geven hun top vijf voor toeristen van buiten Nijmegen. Verder zal het social media team de verschillende activiteiten in Nijmegen en regio onder de aandacht blijven brengen gedurende de zomer, die in Nijmegen begint vanaf 1 mei en duurt tot en met 30 september.
Activiteiten
Via allerlei free publicity acties probeert de organisatie van Summercapital bovendien om regelmatig Nijmegen neer te zetten als de place to be in de zomer. Ondernemers worden geënthousiasmeerd om daar waar nodig en kan nieuwe activiteiten op te zetten, bijvoorbeeld in de drie weken na de Vierdaagse. Zo gaat Staatsbosbeheer beverexcursies organiseren in de Millinger Waard en komen er mogelijk ook nieuwe activiteiten voort uit de Summerschool van de Radboud Universiteit. Bij festivals en evenementen worden grote borden geplaatst met het logo van Summer Capital, zodat men selfies kan maken met het bord en deze kan delen via social media.