In week 40 tot en met 50 krijgen Nijmegenaren en bezoekers verschillende acties aangeboden via de website www.komnaarnijmegen.nl. De acties zijn een stimulans om anders te reizen of langer in de stad te blijven. Verschillende media, zoals de mupi’s langs de kant van de weg en social media, helpen de reiziger om na te denken over hoe je naar het centrum gaat en misschien een nieuwe keuze te maken. De campagne ‘Kom naar Nijmegen’ start met de kans op een van de 1000 retourtjes met de bus naar de stad. Die kan iedereen aanvragen op de website.
Slim-op-weg
De campagne valt onder het project Slim-op-weg. Daarbij is de inzet om in de regio Arnhem-Nijmegen de ochtend- en avondspits te verkleinen. Binnen Slim-op-weg worden ook werkgevers uitgenodigd mee te doen en slimme acties aan te bieden aan hun werknemers. Zo faciliteren de Radboud Universiteit, het Radboudumc, het ROC en de HAN fietsacties en bieden ze de app TwoGo aan. Hiermee is het makkelijk om een maatje te vinden om samen te reizen met de auto. Ook andere grote en kleinere werkgevers doen mee aan Slim-op-weg.
Slim-op-weg draagt ook bij aan het ontlasten van het verkeer rondom de Waalbrug. Dit is belangrijk omdat de brug vanaf de tweede helft 2018 wordt gerenoveerd.
Heeft u een nieuwstip? Mail het naar redactie@nieuwsuitnijmegen.nl of bel met de redactie: 024-322 99 22. Ons WhatsApp nummer: 0624-322 422.