Nog duizend dagen voor het Honigcomplex
Van onze redactie
5 april 2019
Nog duizend dagen en dan verliest Nijmegen een plek die tegen alle verwachtingen in uitgroeide tot hotspot van de stad: het Honigcomplex. Voor de meer dan 150 ondernemers reden om die laatste duizend dagen nog even te knallen.
Rondom het Honigcomplex wordt volop gesloopt en gebouwd. De muren bij Hilckman zijn gevallen, maar op ‘de Honig’ zelf blijft het een en al bedrijvigheid. Een nieuwe huisstijl zet dit laatste, dynamische hoofdstuk van het complex luister bij. Kick van Hout, eigenaar van bierbrouwerij Oersoep: ‘De ondernemers op het Honigcomplex willen de huidige en de toekomstige bezoekers van het complex laten weten dat we er tot 31 december 2021 met onverminderde energie tegenaan gaan. Dat blijkt ook uit de nieuwe huisstijl: we hebben bewust gekozen voor een knallend ontwerp. Vanaf morgen is deze nieuwe stijl op de diverse kanalen van het Honigcomplex zichtbaar.’
#honigcomplex #1000dagen
Bas Hoebink, eigenaar van restaurant De Meesterproef: ‘Die laatste duizend dagen gaan we er gezamenlijk wat moois van maken. We trappen op zaterdag 6 april af met een uitnodiging aan iedere bezoeker van het complex om een mooie foto op Instagram te posten met de vermelding #honigcomplex #1000dagen. De vijf leukste inzendingen belonen we met tegoedbonnen die te besteden zijn bij diverse horeca en bedrijven op het complex. Ons doel is simpel: we willen dat mensen, als het complex zo dadelijk gesloopt is, kunnen zeggen: ik ben erbij geweest. En het was werkelijk bijzonder.’
Hotspot aan de Waal
Ook voor de gemeente is het complex bijzonder. Na verplaatsing van de productie door Heinz in 2012 kwam de Honig-fabriek leeg te staan. Door de kredietcrisis liep de herontwikkeling van het 3 hectare grote terrein vertraging op. De tijdelijke herbestemming van het pand met veelal ambachtelijke en creatieve bedrijven en horeca bezorgde het Honigcomplex de omschrijving ‘hotspot aan de Waal’. Nergens anders binnen de gemeentegrenzen bevindt zich binnen één terrein zo’n diversiteit aan winkels, horeca, ateliers, kunst en cultuur, uitgaansgelegenheden, interieurzaken, sportclubs en leisuremogelijkheden. Wie het wil complex wilt (her)ontdekken heeft dus nog duizend dagen.
Dit bericht delen: