Eerste Nederlandse POP' HUB opent zijn deuren in de Marikenstraat
Chantal Hermkens
28 september 2020
Vanochtend heeft wethouder Monique Esselbrugge de eerste Nederlandse POP' HUB winkel in hartje centrum geopend. Dit is dé showroom van alle innovaties uit het Rijk van Nijmegen. Startende ondernemers uit Nijmegen en regio stonden klaar om voor het eerst hun ideeën en innovaties te delen in de museumwinkel 2.0.
De POP’ HUB presenteert innovatieve producten en diensten van jonge, startende ondernemers uit Nijmegen en regio. Op deze manier krijgen de starters de mogelijkheid om hun geproduceerde innovaties onder de aandacht te brengen van een doelgroep die ze normaal niet of minder snel bereiken: het ‘gewone’ publiek. Zoals Monique Esselbrugge zo mooi zei: ‘Dit helpt mee om trots van Nijmegen te laten zien.’ Vanaf vandaag kan het winkelend publiek onder andere kennis maken met zorgrobot Tessa, een water-sparende kraan met de waterstraat als informatiedrager en een street safari door de stad.
Beleving creëren in binnenstad met Street Safari
Een van de innovatieve ideeën kwam van marketing- en evenementenbureau Agency X. Operationeel directeur Mark Verhoeven heeft samen met zijn team de actie ‘Street Safari’ ontwikkeld. Zij moesten een actie bedenken voor de binnenstad van Rotterdam. Het voorgeschreven doel van de actie was om bezoekers van de binnenstad de vakantie in eigen land zo aangenaam mogelijk te maken. Er moest uiteraard rekening gehouden worden met de huidige RIVM-maatregelen rondom Covid-19 virus. Mark Verhoeven: ‘We moesten innovatief en creatief bezig zijn om het doel te bereiken binnen de kaders van deze maatregelen.’
Tijdens de zomervakantie waren in de binnenstad van Rotterdam levensgrote wilde dieren te zien. Die dieren werden in het straatbeeld geplaatst door middel van Augmented Reality. De dieren waren dus enkel zichtbaar op de telefoon van de bezoekers. Door de dieren op verschillende plekken in het centrum te plaatsen werd de verblijfsduur verlengd. Door de lange looptijd van 6 weken werden grote menigten voorkomen. Er werden in totaal 15 dieren in het straatbeeld geplaatst door middel van vloerstickers die verspreid werden door het winkelgebied. Nadat deelnemers de dieren hadden gescand werd deze opgeslagen in de app en konden zij het dier overal plaatsen.
Producten en diensten valideren
De innovatieve producten en diensten worden twaalf maanden lang gevalideerd. Er worden dagboeken bijgehouden en tevens worden er door de bezoekers vragenlijsten ingevuld. Zo kan er getest worden of een product of dienst in de belangstelling is of niet. Kijk voor meer informatie op de Facebookpagina van POP’HUB.
Dit bericht delen: