Acht uur overwerken voor het goede doel

Van onze redactie
29 maart 2014
Vrijdagavond vond in Nijmegen voor de tweede keer '8 uur overwerken voor het goede doel' plaats. Het initiatief is in 2004 in Groningen geboren en vind nu in 21 internationale steden plaats.

In Nijmegen boden zo'n 25 vrijwilligers, meestal creatievelingen uit de communicatie-, grafische- en reclamewereld hulp aan 5 non-profit organisaties. In vijf werkgroepen werden huisstijlen, communicatieplannen, reclamecampagnes en logo's bedacht. 


Eén van deze organisaties is bijvoorbeeld de stichting BREM dat zich bezighoud met re-integratie van mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. De stichting werd door de vrijwilligers grondig onder de loep genomen en hervormd tot de stichting PLUKS. De doelgroep blijft hetzelfde en er is onder andere gekeken naar nieuwe afzetgebieden voor de agrarische producten die op het land en in de kassen van de stichting in Lent verbouwd worden.

Transition Town was ook één van de goede doelen waarvan de hulpvraag aandacht kreeg. Het punt van de organisatie is de moeilijkheid om nieuwe deelnemers te rekruteren voor het uitbreiden van hun eco-teams.


Van een heel andere orde is Nederland Lift een initiatief om het liften in Nederland te promoten. In de brainstorm gisteravond werd gekeken naar de voordelen om een app te ontwikkelen.

Voor de vrijwilliger had het deelnemen aan '8 uur overwerk voor het goede doel' ook voordelen zoals het netwerk uitbreiden en het C.V.  aanvullen. Of zoals technisch consultant Allard zegt; " Ik kom hier als een rijker mens vandaan". En dat niet alleen door de catering of de medewerking van een masseur.


Verslaggeving: Willem Spang


Dit bericht delen:

Advertenties